امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

افزایش نگرانی‌ها درخصوص شیوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا منجر به کاهش قابل‌توجه ارزش پوند در برابر دلار شده است، به‌طوری که این رقم به کف ۱۱ماهه گذشته خود رسیده است (سنا)

بازارهای بین المللی معاملات روز سه شنبه را با رشد نسبی و سبزپوشی آغاز کردند. رشد قیمت نفت و ورود به کانال 74 دلاری، صعود قیمت کامودیتی ها و طلا از مهمترین روزیدادهای بین الملل است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاخص دلار آمریکا امروز را با نوسانات محدود آغاز کرد و با افت اندکی به رقم 95.06 رسید. با این وجود افزایش نگرانی ها در خصوص شیوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا منجر به کاهش قابل توجه ارزش پوند در برابر دلار شده است، بطوری که این رقم به کف 11 ماهه اخیر رسیده است.

بازار نفت نیز تحت تاثیر مناقشات سیاسی در منطقه، امروز با رشد قیمتی فعالیت خود را آغاز کرد. بعد از آنکه روز گذشته خبر کاهش سطح تولیدات نفت عربستان قیمت نفت را افزایش داد، امروز نیز نگرانی ها در منطقه از سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت آمریکا موجب رشد قیمت ها شد.

به این ترتیب، نفت برنت تاکنون با رشد 0.43 درصدی به 74 دلار رسیده و نفت سبک امریکا 69 دلار و 2 سنت معامله شد.

در بازار کامودیتی ها رشد قیمتی در بسیاری از کالاهای اساسی دیده می شود. با توجه به اینکه شاخص دلار امریکا امروز با افت نسبی همراه شد، فلزات توانستند در مسیر صعود قرار بگیرند.

از سوی دیگر انتظار برای انتشار گزارش تراز تجاری چین فضایی را ایجاد کرده است تا معامله گران با احتیاط بیشتری در بازار معامله کنند. برهمین اساس، هر تن مس تا لحظه تنظیم این گزارش به 6 هزار و 133 دلار رسید، هر تن روی 2 هزار و 585 ، هر تن سرب 2 هزار و 128 دلار معامله شد.

به این ترتیب، قیمت هر تن قلع به 19 هزار و 675 دلار رسید و قیمت نیکل هر تن 13 هزار و 767 دلار معامله شد.

در بازار طلا نیز، قیمت این فلز گرانبها با رشد 0.3 درصدی به هر اونس یک هزار و 222 دلار رسید.

کد خبر: 98986 تاریخ: 97/05/16 منبع:سنا